Miközben a számítógép nyelvén már az egész kicsik is professzionálisan beszélnek, nagy odafigyelést igényel a szóbeli, írásbeli kifejezésmód átadása a gyermekeknek. A vizuális kultúra korában is igaz, hogy a gyermekek alapképességei között ott vannak a nyelvvel és szóval összefüggőek is. Csak fejlesztésük nélkül nem válnak fontos kifejezőeszközzé. Ha viszont módszeresen, kreatív írást oktatnak a gyermekeknek, akkor akárcsak az egyéb művészi hajlamok, a zene, tánc vagy a rajz, ez a tehetség is korán megmutatkozhat.
Az írónő oly módon szeretne egyszerre élvezetes és kifejező, önkifejező és szuggesztív szövegeket létrehozni a gyerekekkel, hogy azt ne tanításnak, hanem élvezetes játéknak, saját személyes világuk és életterük kiterjesztésének éljék meg.
Fontos elem a szemlélet nyitottsága, az elfogulatlanság és előítélet-nélküliség, amellyel a témákra tekintenek. A gyakorlatok között lesz olyan, hogy egy történethez minden gyermek kitalál egy szereplőt. Ezután adott szereplőkkel maga találja ki és írja meg a mesét. Ráadásul több verzióban, minden szereplő szemszögéből tekintve az eseményekre.
Érdekesnek ígérkezik az álomgyűjtés is; az álmok elmesélése már nagyon közel van a szabad fogalmazáshoz, más egy álom struktúrája, mint a kötött történetmesélésnek. A hangsúly a szabadság és az öröm érzetén van, amellyel alkotni fogunk- mondja Abody Rita.