Kultúra

Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzatának honlapja
  |  
A+   A-
  |     |  
április 20. szombat, Tivadar

Új koncepcióval nyitott meg újra a Három Hét Galéria

Kultúra   |   2014, február 5 - 14:41
Nyomtatóbarát változatSend by email
A Bartók Béla út 37. szám alatti galéria a fotográfusok, grafikusok, festők és alkotásaikat csodálók törzshelyévé vált az elmúlt három év során, melynek irányítását idén februártól Bódis Andrea veszi át. A kreatív kortárs művészeti tér Wohlfart Richárd "Közelebbről" című fotókiállításával nyitott meg a nagyközönség előtt. Az ünnepségen a galériavezetővel beszélgettünk a galéria új stílusáról és a kiállított fotókról.

Milyen kiállításokkal és művészekkel találkozhatnak majd a látogatók? Egy olyan közösségi, kreatív teret szeretnénk létrehozni, ahol a látogatók interaktívan részesei lehetnek a galéria életének. Személyesen is találkozhatnak, beszélgethetnek az alkotókkal, véleményt cserélhetnek, építő kritikát fogalmazhatnak meg. Fontos célunk, hogy az újgenerációs művészeknek is bemutatkozási lehetőséget adjunk, és hogy a közönség is megismerkedhessen a jövő művészeti technológiájával a fenntarthatóság, a környezettudatosság szellemében. Azt szeretnénk, ha minden kiállításnak lenne valami apropója, ami izgalmas, a társadalom és egyén számára lényeges kérdésekre irányítja a figyelmet. Számos kísérőprogramot tervezünk megvalósítani, így beszélgetéseket, képzőművészeti előadásokat, vitákat, és fotós workshopokat rendezünk majd. Miről szólnak Wohlfart Richárd munkái? Milyen elgondolás mentén születtek a képek? A Közelebbről cím utalás arra a nem hagyományos viszonyra, ami a kép alkotója és „szereplője” között alakul ki az alkotási folyamat során. Wohlfart Richárd a megszokottól eltérően nem modellekkel dolgozik, hanem olyan emberekről, barátokról, ismerősökről készít képeket, akikhez közel tud kerülni, s akik bele tudnak menni az általa teremtett helyzetekbe úgy, hogy egyszerre tudnak önmaguk és a szerepük is lenni. De a cím azért is találó, mert a fotós gyakran a lehető legközelebb tartotta kameráját az adott tárgyhoz, amellyel más minőségben mutatkoznak meg a képek témái. Elsősorban emberekről készít képeket, melyek többsége nem hagyományos értelemben vett realista portré, hanem „kvázi portré” intenzív érzelmi töltéssel, expresszivitással, amely szinte magához szögezi a néző tekintetét. Wohlfart Richárd legtöbb képe túllép a hagyományos fotográfia keretein: gyakran alkalmazza a multiexpozíciós technikát, ami több kép egymásra fényképezését, rétegezését jelenti, s ami lehetővé teszi, hogy egy olyan látvány szülessen, ami a valóságban nem megtapasztalható. Richárd képei megvalósításához fotográfiai újítások sorát találja ki, például távirányítással működteti fényképezőjét úgy, hogy nincs is jelen a fotózáson.